Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης – ξένης γλώσσας

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης – ξένης γλώσσας

Σεμινάριο μέγιστης μοριοδότησης για τις προσκλήσεις των ΔΙΕΚ & ΔΣΕΚ

Σκοπός του προγράμματος

Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας αποτελεί ένα πεδίο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια, λόγω της αύξησης του αλλόγλωσσου πληθυσμού στην Ελλάδα και των αναγκών γλωσσικής του εκπαίδευσης. Στόχος του σεμιναρίου είναι να εφοδιάσει τους εκπαιδευτικούς με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να μπορούν να διδάξουν την ελληνική γλώσσα σε παιδιά ή ενήλικες (μετανάστες, πρόσφυγες, φοιτητές κ.λπ.), λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Έμφαση δίνεται σε καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία, στη δημιουργία διδακτικού υλικού και στην αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων, παράλληλα με την απαραίτητη θεωρητική υποστήριξη.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε

  • οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για το συγκεκριμένο θεματικό αντικείμενο.
  • εν ενεργεία διορισμένους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (δάσκαλοι και φιλόλογοι) που έχουν στα σχολεία τους δίγλωσσους μαθητές.
  • φοιτητές ή αποφοίτους παιδαγωγικών τμημάτων και τμημάτων φιλοσοφικής που θα ήθελαν να απασχοληθούν σε τμήματα γλωσσομάθειας.
  • προπτυχιακούς ή/και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.

Ενδεικτικές Θεματικές Ενότητες Προγράμματος

  • Βασικές αρχές στη διδασκαλία της δεύτερης / ξένης γλώσσας
  • Βασικές αρχές διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και εκπαίδευση εκπαιδευτών
  • Παραδόσεις στη διδασκαλία της δεύτερης / ξένης γλώσσας
  • Στρατηγικές, στιλ μάθησης και μοντέλα αξιολόγησης
  • Μαθησιακό υλικό για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας
  • Εισαγωγή στο αρχάριο επίπεδο (Α1-Α2), στο μεσαίο επίπεδο (Β1-Β2) και στο προχωρημένο επίπεδο γλωσσομάθειας (Γ1-Γ2)
  • Αξιοποίηση πολιτισμικών πόρων στη γλωσσική διδασκαλία
  • Το πολιτισμικό υπόβαθρο των σπουδαστών και οι προϋπάρχουσες δεξιότητές τους στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης
  • Οι δίγλωσσοι μαθητές στο Ελληνικό σχολείο
  • Ψηφιακά μέσα και διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης
  • Παραγωγή μαθησιακού υλικού

Τι μου παρέχει το πρόγραμμα

  • Ο ΟΑΕΔ βάσει της δημόσιας πρόσκλησής του με αριθμό 6/2016 και αριθμό πρωτοκόλλου 50988/23.06.2016 κάλεσε ήδη υποψηφίους να συμμετέχουν σε προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα σε δήμους και σε υπηρεσίες υποδοχής, άσυλου και διαχείρισης προσφυγικών ροών, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει και ο δεύτερος κύκλος προσλήψεων σε όλους τους δήμους της χώρας.
  • Επίσης, το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης, Ν.Π.Ι.Δ που εποπτεύεται από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βάσει της πρόσκλησής του με αριθμό πρωτοκόλλου 3915/192/15.04.2016, κάλεσε δικηγόρους, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, φιλολόγους, επόπτες, εργάτες μαγειρείου και διερμηνείς να απασχοληθούν σε «Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο».
  • Το σεμινάριο μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ με θέμα: «Απασχόληση ωρομισθίων εκπαιδευτών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής και Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΣΕΚ)», σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (π.χ. σε Φιλολόγους).
  • Το σεμινάριο μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με το ΦΕΚ με θέμα: «Καθορισμός Κριτηρίων και διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής, των με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτών ενηλίκων, των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του ΟΑΕΔ» (Αρ. Φύλλου 1961/30-06-2016), σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (π.χ. σε Φιλολόγους).
  • Το σεμινάριο μοριοδοτείται με 2 μόρια σύμφωνα με την Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για επιλογή εκπαιδευτών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας με Αρ. Πρωτ. 660/2/3463/30-01-2014.
  • Το σεμινάριο μοριοδοτείται με 1 μόριο σύμφωνα με την «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ για την υποβολή προτάσεων προς σύναψη σύμβασης έργου ιδιωτικού δικαίου στο πλαίσιο του Προγράμματος Υποδοχής και Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο και Ασυνόδευτων Ανηλίκων».
  • Το σεμινάριο παρέχει τα απαραίτητα εφόδια σε ανέργους εγγεγραμμένους στα Μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, οι οποίοι επιθυμούν να απασχοληθούν σε δήμους και υπηρεσίες Α’ Υποδοχής, Ασύλου και Προσφυγικών ροών σύμφωνα με τη Δημόσια Πρόσκληση του ΟΑΕΔ Νο 6/2016 με Αρ.Πρωτ.:50988/23.06.2016.
  • Το σεμινάριο παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, διερμηνείς κ.ά. που θέλουν να δουλέψουν σε Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο.
  • Εξασφαλίζω καθοριστικό συγκριτικό πλεονέκτημα για την ένταξή μου στα μητρώα «επόπτη ποιοτικού ελέγχου σε επιχειρήσεις», «εκπαιδευτών» και «συμβούλων σταδιοδρομίας» των λεγόμενων Κοινωνικών Εταίρων (ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ, ΑΔΕΔΔΥ, ΣΕΤΕ), σύμφωνα με τις σχετικές προκηρύξεις τους.
  • Θα συμπληρώσω το βιογραφικό μου με ουσιαστική, αξιόπιστη και εμπεριστατωμένη κατάρτιση.
  • Θα βελτιωθώ επαγγελματικά και προσωπικά.

Σχετικά με τους Εισηγητές

Δημήτρης Κουτσογιάννης: Αναπληρωτής καθηγητής στον Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., επιστημονικός συνεργάτης του Κ.Ε.Γ.  και του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα και οι δημοσιεύσεις του εστιάζονται σε τομείς της Εκπαιδευτικής Γλωσσολογίας (π.χ. γλωσσική εκπαίδευση, μελέτη του εκπαιδευτικού λόγου, μελέτη των εξωσχολικών πρακτικών γραμματισμού των παιδιών) και αξιοποιεί επιστημονικές παραδόσεις κυρίως από τους χώρους της Κριτικής Ανάλυσης Λόγου, της Κοινωνικής Σημειωτικής και των Σπουδών στο Γραμματισμό. Δραστηριοποιείται ιδιαίτερα στο χώρο της αξιοποίησης των ψηφιακών μέσων στη γλωσσική εκπαίδευση. Σε πιο πρακτικό επίπεδο ασχολείται με την ανάπτυξη ψηφιακών περιβαλλόντων για την ελληνική γλώσσα (υπεύθυνος της Πύλης για την ελληνική γλώσσα: www.greek-language.gr), με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών (υπεύθυνος για την επιμόρφωση των φιλολόγων στη διδακτική αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων και την ανάπτυξη του σχετικού επιμορφωτικού υλικού) και με την ανάπτυξη περιβαλλόντων για νέας μορφής επιμορφώσεις, όπως η δημιουργία διαδικτυακών κοινοτήτων εκπαιδευτικών (http://dialogos.greek-language.gr/). Εργάστηκε 15 χρόνια ως φιλόλογος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σταυρούλα Αντωνοπούλου: υποψήφια διδάκτωρ Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας με εστίαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενηλίκων και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη (γλωσσική) εκπαίδευση. Κάτοχος μεταπτυχιακής εξειδίκευσης στη διδακτική της γλώσσας και πτυχίου ελληνικής Φιλολογίας. Έχει ασχοληθεί σε ερευνητικό και επαγγελματικό επίπεδο με τη γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών κατά τη διδακτική πράξη, τη δημιουργία διδακτικού και επιμορφωτικού υλικού, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εθνογραφική έρευνα (συνεργασία με Κ.Ε.Γ. και ΙΤΥΕ «Διόφαντος»). Στα πλαίσια των παραπάνω ενδιαφερόντων, έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και δημοσιεύσεις.

Χριστίνα Τακούδα: δρ. Εφαρμοσμένης – Εκπαιδευτικής Γλωσσολογίας με ειδίκευση στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας. Μεταπτυχιακό δίπλωμα στην πραγματολογία του χιούμορ και τη διδακτική αξιοποίησή του. Πτυχίο Ελληνικής Φιλολογίας με ειδίκευση κλασικής φιλολογίας. Από το 2002, είναι μέλος του εκπαιδευτικού δυναμικού του Σχολείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας Α.Π.Θ. Έχει συγγράψει διδακτικά εγχειρίδια για την ελληνική ως δεύτερη/ ξένη γλώσσα και έχει συμμετάσχει στην παραγωγή ψηφιακού υλικού για εξ αποστάσεως διδασκαλία σε αλλοδαπούς σπουδαστές. Έχει πάρει μέρος σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια εφαρμοσμένης γλωσσολογίας και έχει δημοσιεύσει εξειδικευμένες εργασίες στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας.

Μαρία Παυλίδου: υποψ. δρ. Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας με πεδίο ερευνητικού ενδιαφέροντος τη γλωσσική εκπαίδευση και την ανάλυση σχολικού λόγου σε ομαδοσυνεργατικές διδακτικές πρακτικές. Μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία με θέμα τη διδακτική της μητρικής γλώσσας και την ανάλυση του γλωσσικού μαθήματος. Πτυχίο Φιλολογίας με ειδίκευση Γλωσσολογίας. Ερευνητική και επαγγελματική εμπειρία στη γλωσσική διδασκαλία με έμφαση στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών κατά τη διδακτική πράξη, τη δημιουργία διδακτικού και επιμορφωτικού υλικού, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εθνογραφική έρευνα (συνεργασία με Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και ΙΤΥΕ «Διόφαντος»). Διδακτική εμπειρία στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης σε αλλοδαπούς μαθητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συμμετοχή σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια γλωσσολογίας και δημοσιεύσεις συναφείς με τη γλωσσική εκπαίδευση.

Για πληροφορίες – εγγραφές επικοινωνήστε μαζί μας:

Θεσσαλονίκη: Δωδεκανήσου 23, 2310500473 – 2313051525, kek.thess[at]gmail.com
Βόλος: Αντωνοπούλου 127, 2421028476 – 2421076050, kekvolos[at]gmail.com
Καρπενήσι: Άγιος Νικόλαος, 2237025288, kek.karpenisi[at]gmail.com

Μεθοδολογία

Διάρκεια: 200 ώρες

Τρόπος Παρακολούθησης: Δυνατότητα συμμετοχής καταρτιζομένων από όλη την Ελλάδα, μέσω σύγχρονης τηλεκατάρτισης (e-learning).

Κόστος: 250 €
*
Παρέχεται έκπτωση στα δίδακτρα σε περίπτωση ομαδικών εγγραφών

Οδηγός Σπουδών
Αίτηση Εγγραφής

Προσεχείς εκδηλώσεις

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Η συμπλήρωση και αποστολή της παρούσας στο Ινστιτούτο Ανάπτυξης Απασχόλησης δεν δημιουργεί καμία υποχρέωση ή δέσμευση συνεργασίας.

Εκδήλωση ενδιαφέροντος για το πρόγραμμα Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης – ξένης γλώσσας

  • Όροι χρήσης

  • Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά
 

Επιβεβαίωση

 
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
0
Connecting
Περριμένετε...
Στείλτε μας μήνυμα

Δυστυχώς, δεν είμαστε online αυτή τη στιγμή. Αφήστε ένα μήνυμα.

* Όνομα
* Email
* Περιγραφή προβλήματος
Είσοδος

Χρειάζεστε περισσότερη βοήθεια; Εξοικονομήστε χρόνο με έναρξη αιτήματος υποστήριξης!

* Όνομα
* Email
* Περιγραφή προβλήματος
Είμαστε online!
Feedback

 

Βοηθήστε μας να σας βοηθήσουμε καλύτερα! Μη διστάσετε να μας αφήσετε επιπλέον σχόλια.

Πώς αξιολογείτε την υποστήριξή μας;
Power by

Download Free AZ | Free Wordpress Themes

X