Μουσική Παιδαγωγική: Διδακτικές Παρεμβάσεις Σε Μεταναστευτικές Δομές Και Διαπολιτισμικά Σχολεία

Μουσική Παιδαγωγική Διδακτικές Παρεμβάσεις Σε Μεταναστευτικές Δομές Και Διαπολιτισμικά Σχολεία

Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Απασχόλησης σε συνεργασία με τα Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης μέσω e-Learning του Πανεπιστήμιου Αιγαίου, που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, προσφέρουν το Online Εξ Αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα«ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ», 520 ωρών.

Περιγραφή Προγράμματος

Η μετακίνηση πληθυσμών παγκοσμίως, μετασχηματίζει τη δημογραφική σύνθεση των «χωρών υποδοχής» και διαμορφώνει τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα μίας κοινωνίας όπου ξένοι πολιτισμοί διασταυρώνονται στην εξέλιξη της ανθρώπινης ιστορίας. Η Διαπολιτισμική Μουσική Αγωγή αναζητά τρόπους για αποτελεσματική επικοινωνία σε όλους τους πολιτισμούς καθώς σήμερα η εκπαίδευση καλείται να στοχεύσει στην ενεργοποίηση και τη συμμετοχή των πολιτών σε δημοκρατικά πλουραλιστικές κοινωνίες. Αυτό υποδηλώνει ότι εκπαιδευόμενοι και εκπαιδευτικοί /εκπαιδευτές/τριες είναι αναγκαίο να κατανοήσουν τη σημασία της ουμανιστικής αντίληψης της ανθρωπιστικής εκπαίδευσης, ενισχύοντας την ανεκτικότητα και το ευ ζην των ευπαθών ομάδων, στοιχεία με τα οποία είναι απαραίτητο να τροφοδοτηθούν όλοι/ες οι εμπλεκόμενοι/ες, ως «εφόδια» απέναντι στην πολιτισμική ανοικτότητα.

Σκοπός

 Η Διαπολιτισμική Μουσική Αγωγή, ως βασική μαθησιακή διαδικασία, προσφέρεται για να εξετάσει την πολιτισμική και μουσική πολυμορφία υπό το πρίσμα της εκπαίδευσης (τυπικής – μη τυπικής), τα προσφερόμενα μουσικά παράγωγα μέσα από μία ευρεία ποικιλία μουσικών πολιτισμών ως προτεινόμενα παιδαγωγικά εργαλεία, τις αρχές της εκπαιδευτικής και ανθρώπινης διαχείρισης με διαπολιτισμικό προσανατολισμό, αλλά και με δυνατότητες ή και προοπτικές αμφισβήτησης παγιωμένων θέσεων και αντιλήψεων.

Χρησιμοποιεί ως παιδαγωγικό εργαλείο τον διάλογο, την ανταλλαγή γνώσεων, εμπειριών και μουσικών πληροφοριών ανάμεσα στους διάφορους πολιτισμούς και τις μουσικές κουλτούρες που συνυπάρχουν στις τοπικές και παγκόσμιες κοινωνίες. Πρόκειται για μία καλλιτεχνική προσέγγιση θεματικών ενοτήτων, η οποία έχει ως αρχή της να ευαισθητοποιεί και να μυεί τον/την εκπαιδευτικό/παιδαγωγό/καλλιτέχνη/πολιτιστικό οργανωτή να εκτιμά τον πλούτο και την ομορφιά της μουσικής γλώσσας και πληροφορίας, των χαρακτηριστικών που περιγράφουν μια εθνικότητα ή εθνότητα, αναγνωρίζοντάς τες ως ισότιμες με τη δική του/της. Η Διαπολιτισμική Μουσική Αγωγή στοχεύει στην εκπαίδευση των «γηγενών» και «αλλοδαπών» μαθητών/τριών, ενώ οι προθέσεις της αφορούν στο σύνολο της κοινωνίας και όχι μόνο στο χώρο του σχολείου.

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, αναλύονται βασικοί θεωρητικοί όροι της διαπολιτισμικής ψυχολογίας και αναπτύσσονται τεχνικές διερεύνησης τους. Εξετάζονται βασικές διαστάσεις του προσφυγικού φαινομένου καθώς και η σχολική ένταξη των προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα ενισχύοντας τον τομέα της πρακτικής διάστασης της Αισθητικής Αγωγής δια της Μουσικής και της Οπτικοακουστικής Τέχνης σε εκπαιδευτικές δομές όπως: η σχολική τάξη, το ολοήμερο σχολείο, δομές υποδοχής προσφύγων, κέντρα αιτούντων άσυλο, υπογραμμίζοντας την ανάγκη εφαρμογής διδακτικών προσεγγίσεων που αξιοποιούν βιωματικές και συνεργατικές τεχνικές ανάπτυξης της μουσικής ενσυναίσθησης

Διδακτικές Ενότητες

  1. Διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας στην εκπαίδευση
  2. Πολιτιστική πολιτική με έμφαση στη διαπολιτισμική μουσική εκπαίδευση
  3. Κριτική μουσική παιδαγωγική: οι κοινωνικές επιστήμες ως μέσο κριτικής συνειδητοποίησης
  4. Διοικητικές δράσεις και παραδείγματα για την εξωστρέφεια, την πολιτισμική ανοικτότητα και τις διαπολιτισμικές συνεργασίες στην εκπαίδευση
  5. Διαπολιτισμική ψυχολογία
  6. Οργανωσιακή ψυχολογία στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση
  7. Διαχείριση κρίσεων σε σχολικά περιβάλλοντα
  8. Διδακτική της μουσικής σε δομές προσφύγων και διαπολιτισμικές τάξεις
  9. Το τραγούδι ως μέσο εμψύχωσης της διδασκαλίας. τα χαρακτηριστικά και ο ρόλος του: κοινωνικός, πολιτικός, παιδαγωγικός
  10. Ο κινηματογράφος ως διδακτικό μέσο μυθοπλασίας με διαπολιτισμικό περιεχόμενο: ο κομβικός ρόλος της αξιοποίησης του ήχου και της εικόνας
  11. Διαπολιτισμική μουσική πληροφοριακή παιδεία και συμπεριφορά: εργαλεία και πηγές μουσικής πληροφόρησης
  12. Εθνογραφία: διαμορφώνοντας το σύγχρονο πεδίο. Μεθοδολογία και τεχνικές έρευνας
  13. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και της εκπαιδευτικής πρακτικής μέσω της αξιοποίησης εναλλακτικών μέσων διδασκαλίας

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Εκδήλωση ενδιαφέροντος για Σεμινάρια e-Learning του Πανεπιστήμιου Αιγαίου

    Προσωπικά Στοιχεία

  • Στοιχεία επικοινωνίας

  • Ειδικότητα

  • Σεμινάρια

  • Όροι χρήσης

  • Συμφωνώ, στην παραχώρηση των παραπάνω προσωπικών μου στοιχείων, στην διαχείριση τους και στην διατήρησή τους σε βάση δεδομένων του δικτύου σας, με προσωπικά στοιχεία υποψηφίων, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 679/2016 της 27ης Απριλίου 2016, για τους κάτωθι σκοπούς:
  • Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά
 

Επιβεβαίωση

 

Για πληροφορίες – εγγραφές επικοινωνήστε μαζί μας:

Θεσσαλονίκη: Δωδεκανήσου 23, 2310500473 – 2313051525, kek.thess[at]gmail.com
Βόλος: Αντωνοπούλου 127, 2421028476 – 2421076050, kekvolos[at]gmail.com
Καρπενήσι: Άγιος Νικόλαος, 2237025288, kek.karpenisi[at]gmail.com

Μεθοδολογία

Το πρόγραμμα υλοποιείται πλήρως μέσω Online Εξ Αποστάσεως Ασύγχρονης Εκπαίδευσης (e–Learning) και βάσει των αρχών της Δια Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Έναρξη προγράμματος: 23/09/2019

Κόστος Προγράμματος: 600€

Εγγραφές μέχρι: 16/09/2019

Διάρκεια: 520 διδακτικές ώρες

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, χορηγείται «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Πρότυπο Πιστοποιητικού

panepistimio-aigaiou
X