Τo επιμορφωτικό πρόγραμμα εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή μοριοδότηση
Φύλακες Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ:
• Το σεμινάριο μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με το ΦΕΚ με θέμα: «Καθορισμός Κριτηρίων και διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής, των με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτών ενηλίκων, των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του ΟΑΕΔ» (Αρ. Φύλλου 1961/30-06-2016), σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής.
• Το σεμινάριο παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φιλολόγους, ιστορικούς – αρχαιολόγους, μουσειολόγους, ιστορικούς τέχνης, ψυχολόγους, καθηγητές φυσικής αγωγής, δικηγόρους, καθηγητές αγγλικής γλώσσας, γιατρούς, γεωπόνους που θέλουν να δουλέψουν σε ΔΙΕΚ στην ειδικότητα «Φύλακες Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων».
• Το σεμινάριο παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις σε τωρινούς ή μελλοντικούς Φύλακες Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων και σε όσους επιθυμούν να εργαστούν σε Μονές, Ιερούς Ναούς και Πινακοθήκες.
• Το σεμινάριο εξασφαλίζει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα (Ιδιωτικά Μουσεία, Πινακοθήκες, καθώς και Συλλογές έργων τέχνης Οργανισμών, Τραπεζών, Βιομηχανιών ή άλλων ιδιωτικών φορέων).
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Να έχουν αποκτήσει γνώση των βασικών αρχών φύλαξης μουσείων και αρχαιολογικών χώρων.
• Να χειρίζονται με ασφάλεια τα έργα τέχνης και τις συλλογές.
• Να έχουν αφομοιώσει βασικά στοιχεία μουσειολογίας.
• Να έχουν εξοικειωθεί με τις έννοιες της προστασίας του περιβάλλοντος και να εφαρμόζουν τις βασικές αρχές της, καθώς θα δρουν κατεξοχήν σε χώρους πολιτισμού.
• Να έχουν αποκτήσει αυξημένα επαγγελματικά προσόντα, επικυρωμένα με βεβαίωση παρακολούθησης.
Πού απευθύνεται (ομάδα-στόχος)
• Εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φιλολόγους, ιστορικούς – αρχαιολόγους, μουσειολόγους, ιστορικούς τέχνης, ψυχολόγους, καθηγητές φυσικής αγωγής, δικηγόρους, καθηγητές αγγλικής γλώσσας, γιατρούς, γεωπόνους.
• Προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.
• Όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξή τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΙΕΚ, ΣΕΚ).
ΔΟΜΗ (Θεματικές Ενότητες)
Στοιχεία Μουσειολογίας (ορισμός μουσείου, είδη μουσείων, αρμοδιότητες και ρόλος του προσωπικού ενός μουσείου, προστασία και ασφάλεια των συλλογών, μόνιμες και προσωρινές εκθέσεις, εκπαίδευση και δραστηριότητες)
Διαχείριση Συλλογών (χειρισμός και μεταφορά έργων τέχνης, μουσειακές συλλογές και μουσειακά αρχεία, πολιτική διαχείρισης συλλογών, τα προβλήματα των σύγχρονων μουσείων και ο ρόλος της διαχείρισης, πιστοποίηση μουσείων)
Προστασία πολιτιστικής κληρονομιάς (ορισμός περιβάλλοντος στη νομοθεσία, έννοια της προστασίας του περιβάλλοντος και περιβαλλοντική βλάβη, το δικαίωμα στο περιβάλλον ως συνταγματικό δικαίωμα)
Οδηγός καλής συμπεριφοράς (συμπεριφορά δημοσίων υπαλλήλων όταν έρχονται σε επαφή με πολίτες δια ζώσης ή δια του τηλεφώνου, η δράση και συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων κατά το χειρισμό των υποθέσεων των πολιτών)
Δομή του προγράμματος
- Το Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
- Κατάρτιση εκπαιδευτών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης
- Επαγγελματικός προσανατολισμός και συμβουλευτική
- Σύνδεση με αγορά εργασίας
- Δυναμική Ομάδας – Διαχείριση Ομάδων
- Χαρακτηριστικά ενήλικων εκπαιδευομένων-Αποτελεσματική Μάθηση
- Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών και στόχων
- Κατάρτιση προγράμματος σπουδών
- Ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές και Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
- Οργάνωση Διδακτικής Ενότητας
- Μέθοδος project και εργαστήριο
- Σχολικές δραστηριότητες Δομών ΔΒΜ
- Φάκελοι υλικού
- Αξιολόγηση Προγραμμάτων
Μέθοδος Υλοποίησης Προγράμματος
- Διεξάγεται αποκλειστικά με την εξ αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (E–learning), μέσω της πλατφόρμας moodle.
- Περιλαμβάνει:
E–books, πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό), πρόσθετο υποστηρικτικό επιμορφωτικό υλικό (papers, ΦΕΚ, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων, επιστημονικά άρθρα), εργασίες-δραστηριότητες, βιβλιογραφία-δικτυογραφία
Συνεχή διαδικτυακή επικοινωνία
Επιστημονικά τεκμηριωμένη ανατροφοδότηση και αξιολόγηση δραστηριοτήτων και εργασιών
Μεθοδολογία Αξιολόγησης
- Αρχική (μεθοδολογική ανίχνευση των πραγματικών επιμορφωτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των συμμετεχόντων)
- Διαμορφωτική (ενεργής συμμετοχή κάθε επιμορφούμενου στα θέματα και επιστημονικές δραστηριότητες που αναρτώνται στην πλατφόρμα μάθησης)
- Τελική (ανατροφοδότηση και αξιολόγηση δύο (2) εργασιών και test αυτοαξιολόγησης).
Για πληροφορίες – εγγραφές επικοινωνήστε μαζί μας:
Βόλος: Αντωνοπούλου 127, 2421028476 – 2421076050, kekvolos[at]gmail.com
Καρπενήσι: Άγιος Νικόλαος, 2237025288, kek.karpenisi[at]gmail.com